Mettere le mani sui migliori consigli e consigli di blogging può fare la differenza nel mondo quando hai appena iniziato un blog o cercare di portare il tuo blog esistente a nuovi livelli.
Dovrei saperlo. Ho imparato in prima persona quanto sia difficile decidere su cosa concentrarsi come blogger. Ecco dove oggi entrano in gioco i giusti consigli e consigli sui blog (dai blogger di maggior successo del mondo).
Migliorare le tue abilità di scrittura sul blog ? Costruire un social media seguendo? Pubblicazione degli ospiti ? Networking? Commentando? Ripubblicare i tuoi contenuti su Medium? Rispondere alle domande su Quora? Stai provando modi per guadagnare dal tuo blog ?
Ci sono così tanti suggerimenti e consigli sul blog che galleggiano là fuori su ciò che dovresti fare , che è facile essere semplicemente sopraffatti e finire senza fare nulla.
La buona notizia è che ci sono molti modi semplici e pratici per far crescere con successo il tuo blog. Ma ricorda che non dovresti provare a fare tutto in una volta, specialmente quando si tratta di indirizzare il traffico sul tuo blog . In questa guida completa dei migliori consigli sui blog, ho riunito i 40 migliori blogger del mondo per condividere la loro opinione su ciò su cui dovresti concentrare i tuoi sforzi di blog oggi.
Per essere sicuro che questa guida sia utilizzabile (piuttosto che travolgente), ho organizzato tutti questi suggerimenti e consigli per il blog in sezioni distinte che coprono il viaggio del blog – e ti ho dato un breve riepilogo proprio nella parte superiore di ogni sezione … così puoi leggere su consiglio e saltare direttamente ai passaggi attuabili che devi prendere per far crescere il tuo blog.
40 Suggerimenti e consigli per i blog dei migliori blogger per il 2020
- Suggerimenti e consigli per il blog Parte 1: Lancio del tuo blog
- Suggerimenti e consigli per il blog Parte 2: Ottenere più lettori e abbonati
- Suggerimenti e consigli per il blog Parte 3: Guadagnare soldi veri dal tuo blog
- Suggerimenti e consigli per il blog Parte 4: Sfruttare strumenti e tecniche potenti
Divulgazione: ti preghiamo di notare che alcuni dei link sottostanti sono link affiliati e senza alcun costo aggiuntivo, guadagnerò una commissione. Sappi che raccomando solo prodotti e servizi che ho usato personalmente e che sto dietro. Quando usi uno dei miei link di affiliazione, la società mi compensa, il che mi aiuta a gestire questo blog e mantenere gratuitamente tutti i miei contenuti di approfondimento per i lettori (come te).
Cominciamo a scomporre i nostri migliori consigli e consigli sul blog, sezione per sezione.
Suggerimenti e consigli per il blog Parte 1: Lancio del tuo blog
Non aspettare, inizia subito. Questo è di gran lunga il più spesso recitato tra i suggerimenti e i consigli di blog che quasi tutti i migliori blogger di tutto il mondo devono condividere con noi oggi (per una buona ragione).
E ha perfettamente senso. È facile darti la scusa di aspettare il momento perfetto per iniziare il tuo blog o continuare a spingere quella data di lancio fino a quando non puoi imparare tutto ciò che devi sapere sul blog. “Non ha senso iniziare fino a quando non posso fare le cose nel modo giusto …”
Ma ecco la verità: non ti sentirai mai completamente pronto per iniziare.
Solo agendo e iniziando adesso (non importa quanto piccoli siano i tuoi primi passi), vedrai mai i benefici di quanto il tuo lavoro può ripagare mentre si compone nel corso di giorni, settimane, mesi e anni.
Per raggiungere il tuo obiettivo finale di creare un blog redditizio, devi seguire questi suggerimenti di base sul blog. Quindi, se non lo hai già avviato, inizia oggi stesso il tuo blog . Ci saranno sconosciuti per saperne di più, ma va bene.
Scopri che tipo di contenuto puoi offrire a un pubblico con cui sei personalmente connesso, inizia e continua a fare passi coerenti che fanno avanzare il tuo blog ogni giorno.
Ora, tuffiamoci nella nostra prima sezione di suggerimenti e consigli per il blog, orientata alla fase di lancio.
1. “Stabilisci aspettative realistiche, costruisci abitudini intelligenti che raggiungano i tuoi obiettivi e abbraccia una mentalità di sperimentazione”. – Ryan Robinson (sono io! 👋)

Ci sono molte ragioni per cui le persone entrano nel blog. Ma se costruire un business reale e sostenibile attorno al tuo blog è un obiettivo che speri di raggiungere un giorno, allora è importante avere l’aspettativa realistica che il più delle volte ci vogliono diversi mesi (o anche da 1 a 2 anni) per iniziare a generare oltre $ 1.000 / mo nel reddito del blog — se è la prima volta che lanci un blog.
Qui sul mio blog, raggiungo oltre 500.000 lettori mensili e generano ben le cifre a sei cifre delle entrate. Ma mi ci sono voluti quasi 6 anni di duro lavoro e presentarmi ogni giorno insieme a svolgere un lavoro a tempo pieno, per arrivare a questo punto.
I miei consigli e consigli sui blog più efficaci che posso offrire sono di creare abitudini che si prefiggono il successo.
Un esempio di abitudine di successo condivisa dalla maggior parte dei migliori blogger è la creazione di blocchi di tempo regolari e ricorrenti sui nostri calendari da dedicare ad attività chiave come la scrittura, la ricerca, la pubblicazione e la promozione dei nostri contenuti. Se non ti blocchi fisicamente almeno qualche ora per lavorare sul tuo blog ogni settimana, che sia la mattina prima del lavoro quotidiano o la sera dopo aver messo a letto i tuoi figli, non farai progressi abbastanza rapidamente da rimanere fidanzati a lungo termine.
E ancora, tutto ciò che riguarda i blog di oggi è in continua evoluzione. Dagli aggiornamenti dell’algoritmo di ricerca di Google alle politiche di Facebook in continua evoluzione, l’emergere di nuovi social network e così via, avrai bisogno di una volontà di adattamento e di sperimentare regolarmente con il tuo blog. Sto ancora imparando cose nuove ogni singolo giorno, indipendentemente dal fatto che stia migliorando la mia capacità di indirizzare il traffico sul mio blog da nuove fonti, a fare un lavoro migliore scrivendo post di blog che aiutano i miei lettori o imparando nuovi modi per fare soldi con il blog … Reinvento sempre il mio blog in meglio.
2. “Preparati a fare grandi sacrifici e dedica molto tempo a ottenere una trazione significativa per il tuo blog”. Michelle Schroeder , Senso di centesimi

Quando ho chiesto a Michelle di condividere il suo più grande consiglio di blog con me in un recente episodio del mio podcast su come guadagna costantemente oltre $ 100.000 / mese dal suo blog, ha fatto eco a sentimenti simili quando si tratta di quanto lavoro è stato svolto portando il suo blog dove si trova oggi. Quando si tratta di sacrificare il tempo per far crescere il suo blog, ecco i migliori consigli e consigli sul blog di Michelle:
“The biggest sacrifice I’ve had to make over the years has definitely been using pretty much all of my time towards my blog, especially early on. In the beginning, I was spending anywhere from 20 to 40 hours a week on my blog, when it was just a hobby—not even a true side hustle yet. When it became a serious side hustle, I was spending 40 hours a week on it.”
“Eventually, when I first left my day job to blog full-time, I was spending anywhere from 40 to 100 hours a week working hard to get more traction. Now I’m trying to keep my work to a little less than 40 hours a week, but I’m still sometimes spending 100 hours on a week on it.”
3. “Treat your blog like a product or a brand. How can you make it stand out from the crowd?” — Brian Dean, Backlinko

Brian and I recently sat down to chat on my podcast about how much blogging (and SEO) has been changing over the course of this year. And while we got into all kinds of tactical blogging tips and advice about what it takes to create top-ranking blog content, he also zoomed to talk on a much higher level about how to stand out from a sea of competitors also blogging about the same topics as you are. Here’s what Brian had to share:
“The first thing I’d focus on when launching a blog, is positioning. If you jump into the tactics without nailing this part, it’s going to be a huge struggle going forward. Look at your blog like a product or a brand. What’s going to make your blog different from what’s already out there?”
“If you’re launching a fitness blog, why would someone read your fitness blog? Maybe you teach moms. Maybe you teach SaaS founders. Maybe you teach people that are built, how to get more built. Or maybe you teach people that used to be strong, how to get back into shape again. The point is, you want to have a positioning that’s unique and helps you stand out. Then you can create content that’s amazing and backs it up.”
4. “Devote the early part of the day to your blog.” – Pat Flynn, Smart Passive Income

In one of my earliest podcast episodes, Pat and I really dove deep into what’s helped him to grow his blog, Smart Passive Income, to such impressive six-figure (monthly) levels of income through a combination of everything from courses to podcast sponsorships, books, affiliates, SaaS products, physical products and other proven ways to make money blogging.
His most helpful blogging tips and advice? Working on his blog in the early mornings—and giving himself the best possible hours in his day. Here’s what he says:
“Time stretches add up. If possible, I’d recommend putting time in for yourself during the morning, before you do anything else, before you give your time to somebody else and their dreams that they’re building—give it to yourself first. This is similar to a personal finance tip that a lot of people may have heard of before: pay yourself first.”
“What most people try to do is, they set an alarm for when they have to go to work, then they work, and they come home, they’ve got to spend time with the family, and then the family goes down to bed, and then you have thirty minutes or an hour at the end of the day to work on your thing. But you’re already exhausted. You’ve already used up your think tank. There’s just no good decision-making going on.”
“But you can flip it around, wake up a little earlier and devote that early time to yourself. I wake up at 4:30 in the morning and I always read, meditate and I get my most crucial work done before the kids are up. And it’s the craziest production I’ve ever had in my life. Even if it’s a half-hour, devote that early part of the day to yourself.”
5. “Figure out what you personally stand for and jump straight in. You can hone your voice as you go.” – Gaby Dalkin, What’s Gaby Cooking

Gaby Dalkin has one of the most fun blogging journeys I’ve gotten to follow along with over the years (and talk about) on my podcast. Formerly a personal chef for singer Jessica Simpson, Gaby started food blogging on the side of her personal chef work and slowly amassed a loyal following or readers who tuned in for her recipes and amazing photography. More recently, she’s gone on to publish multiple books, launch several product lines with Williams Sonoma and more.
Here’s the best blogging advice Gaby has to share for those that want to follow in her footsteps this year:
“I didn’t do this for the first three years, and I really wish I had. Figure out what it is that you stand for, what message you want to share, what you want your story to be. Make sure it’s authentic—and then go for it.”
“I find a lot of people are scared to start a blog or whatever they’re trying to do, and I think there’s something to be said about just jumping in headfirst and figuring out what your voice is, and you’ll grow and develop along the way. But you’ve got to start somewhere.”
6. “Even if you have zero followers today, start with the people you know, learn from them and grow from there.” – Chris Guillebeau, Bestselling Author of The $100 Startup and Side Hustle

I recently had the pleasure of sitting down with this prolific blogger and multi-bestselling author to talk about how he’s used the vehicle of side hustling to grow his writing career (and blog) into what’s become a very powerful, lucrative personal brand that keeps him booked solid with meaningful work, year-round. When asked about the best blogging tips and advice he’d give, here’s what Chris had to share:
“No plan survives contact with the battlefield. You have this grand vision—maybe you’ve even worked on it for a long time, and then you put it out, and it’s probably going to change. You’re going to get feedback you didn’t expect, you’re going to see a response you didn’t expect, it might be positive, it might be negative, or maybe some of both.”
Even if you have zero followers today, here’s what I’d say: You still have people in your life. Pretty much everybody has a Facebook account, friends, people you went to school with. Everybody has contacts and second-degree contacts. Start reaching out to those people when you’re first starting your blog—not pitching or selling, but saying, ‘Hey, I’m making this thing. Do you want to check it out? Do you know somebody it might be good for?’ And that’s exactly how I started working on my first book, The Art of Non-Conformity, which became the basis for my blog as well. Start with who you know and try to grow from there. Focus on the core message and don’t get distracted, but be open to evolution as things go along.”
7. “Chiediti che cosa hai di valore che puoi portare il mondo attraverso il tuo blog.” – Rob Palmer , primo blogger al mondo

Molto è cambiato nella storia del blog di oltre 25 anni da quando Rob ha scritto qual è (probabilmente) il primo post di blog pubblico a colpire Internet nel 1993. Una cosa che dice è ancora vera? L’immenso potere di creare contenuti unici e utili per i tuoi lettori.
Quando gli è stato chiesto di condividere il suo miglior consiglio di blogging, ecco cosa ha detto Rob:
“La cosa fondamentale per fare un tuffo nella nicchia del tuo blog è avere contenuti di altissima qualità. Devi avere la tua prospettiva. Devi capire cosa hai da offrire, cosa ti rende unico. Cosa hai di valore da portare al mondo? Una volta capito, puoi offrire contenuti e prodotti di qualità al tuo pubblico “.
” Google è sempre alla ricerca del miglior contenuto per una determinata query. È lo stesso con i social media: è l’ottimo contenuto che viene condiviso. Forse dieci anni fa, potresti falsificarlo, potresti avere un prodotto insicuro e potresti ancora fare soldi … ma non penso che sia facile da fare oggi. Stai molto meglio dando qualcosa di veramente utile al tuo pubblico e costruendo una relazione significativa con la tua comunità. “
8. “I tuoi primi post sul blog non saranno perfetti, ma devi iniziare da qualche parte e crescere da lì.” – Shane Barker, ShaneBarker.com

Shane è uno dei consulenti di marketing digitale più affermati che ho conosciuto negli ultimi anni. Ha lavorato con clienti come Inc Magazine, Forbes, Social Media Examiner, CreativeLive e altri, per creare contenuti accattivanti che indirizzano il traffico e aumentano le entrate per i loro marchi.
È anche un professionista quando si tratta di far crescere il suo blog che raggiunge centinaia di migliaia di lettori mensili. Ecco cosa ha dovuto condividere Shane quando gli è stato chiesto dei suoi migliori consigli e consigli sul blog:
“Il modo principale in cui ottengo i miei contatti è dal marketing in entrata. Abbiamo investito in contenuti sette o otto anni fa e ho ancora quel post originale sul blog che ho scritto allora. È un pezzo assoluto di doo-doo, è stato terribile! In realtà lo faccio vedere ai miei studenti dell’UCLA. Dico, guarda questo post sul blog e mi diranno che è terribile, ma io risponderò … la differenza è che ho iniziato. ”
“And that’s what most people don’t do. They say, I don’t want to do video because I might look weird. Well, I can promise that your first video is going to look terrible, and your first blog post is not going to be awesome either… but you just have to do it. You have to start somewhere. We invested in content marketing, and we’re now at a point where we get a great amount of traffic and a good number of leads from my website on a daily basis.”
9. “Don’t blindly follow the blogging tips and advice you hear. If something you’re told conflicts with what’s important to you, stick to your own convictions.” — Anna Vital, Adioma

Before Anna launched her infographic design tool, Adioma, she rose to fame as a designer and blogger that crafted some of the most viral infographics ever to be shared in the tech startup and venture capital spaces.
From visually documenting the founder journeys of people like Elon Musk, Mark Zuckerberg and Jeff Bezos, to landing paid projects doing design work with brands like Google, Legal Zoom and Cisco, Anna’s learned a thing or two about how to use her blog as a platform to create a business. Here’s her best blogging tips and advice:
“Don’t worry about implementing all of the blogging tips and pieces of advice you hear. I read too many blogs, got a lot of advice about how I should do something… but at the end of the day, it’s your passion, your personality, that drives what you’re going to do. If some of that blogging advice conflicts with what’s important to you, then you’re not going to be able to use all that passion to drive your project forward.”
“For example, one piece of advice I got for my startup, was not to worry about how my product looks, just make sure it functions. But for us, we’re a graphic design and infographic tool, so it totally makes sense to make it look as beautiful as possible. Beauty drives me. That’s what I love. I love looking at something that’s beautiful and I love making beautiful things. So even though for many other startups, this advice might be totally okay, for us, making beautiful things was a must—and that’s what drives us.”
10. “Figure out what really sets you apart from the other bloggers in your niche.” — Selena Taylor, Find Us Lost

Selena and her husband Jacob, the duo behind the travel blog and Instagram account, Find Us Lost, have amassed a following of over 175,000+ people tuning in to their regular travels (and planning guides) as they criss-cross the globe.
Since launching their travel blog just a couple of years ago, this couple has used their skills to book sponsored trips with world-renowned travel brands and monetizes their audience in win-win ways through affiliate partnerships and sales of their photo-editing presets. When asked to share her best piece of blogging advice, Selena says:
“The sooner you can figure out what sets you apart, the more you’ll succeed in what you’re blogging or posting about. There’s a tendency for a lot of people to feel very overwhelmed by the competition that’s already out there—and I still feel that pressure every single day. But as soon as I get caught up in that, it really sets me back. So it’s about making sure that I’m keeping in mind what makes us unique, and what’s our content special.”
“Anyone who’s just starting out just needs to ask themselves that same question: how soon can I figure out exactly who I am and who I want to portray with this brand? Once you’ve established that and you’ve paved the way, people will start to see that.”
11. “You don’t have to reinvent the wheel, learn how others have become successful and apply those lessons to your own niche.” – Grace and Silas Moser, Chasing Foxes

Another husband and wife team, Grace and Silas Moser behind Chasing Foxes, went from starting their blog on the side of full-time jobs, to now reaching more than 2 Million monthly readers and well over $20,000 in revenue during their peak months—largely by tapping into the vast audience that spends hours on Pinterest every day.
When asked to share their best blogging tips and advice, here’s what they had to say:
Grace shares, “Create a number of blog posts before you launch. We created around 40 and published those on our blog when it first launched. If you want to get going right off the gate and have lots of viewers right upfront, it’s very important to create that content beforehand to keep them engaged.”
“I would definitely put the work in before you launch, so that when you do launch and your blog is live, you’ll feel good when you start putting some posts out onto Pinterest and begin driving in some traffic.”
To add to that, Silas shares, “Make sure you study people that are good at whatever you’re doing and figure out what works for them. Then you can determine how to apply those lessons in a way that’s going to fit with you and what’s sustainable & interesting to you.”
“You don’t have to reinvent the wheel. Other people have already done it and they’ve done it successfully. There are successful bloggers out there. They’re not freaks, they’re not unicorns, they have real tactics and strategies… you can learn from them and apply it to your own niche too.”
12. “Ask yourself what you’re able to do for your readers, that someone else can’t.” — Chase Dimond, Boundless Labs

Chase and I went to college together, and he’s been a busy entrepreneur since graduating, including his time co-founding the travel newsletter and Instagram account bearing the same name: The Discoverer (which now boasts over 1 Million followers across their accounts). Chase was instrumental in the meteoric growth of that content-focused company, and he’s since gone on to launch his own eCommerce growth agency based in Southern California, called Boundless Labs.
When asked to share his biggest piece of blogging advice when it comes to growing a community, here’s what Chase had to say:
“It starts with first having a really important mission, and perhaps some kind of competitive advantage. What are you able to do that someone else can’t? That could be something as simple as even acquiring leads at a cheaper cost. Or it could be more defensible like delivering a better experience or having a stronger brand.”
“Begin by figuring out the platforms that your ideal readers are on, and figuring out the ways you can reach them there. So on Instagram, you’d identify people who are using certain hashtags. If they’re using #travel or #discover in their own photos, you know that they’re interested in travel—so you could comment on their photo, you could DM them, or if they have an email in their bio, you could send them a full email.”
“There are a ton of ways to reach people on social and just have initial conversations like ‘Hey, this is what I’m working on, I’d love your 100% honest feedback.‘ If you already have content, a product or service that you can give them as thanks for their time, that’s awesome. Trading whatever your blog has to offer in value to a potential reader for their feedback makes sense.”
13. “There’s never a perfect time to launch a blog or jumpstart a writing career, you just have to start.” – Jeff Haden, Inc Magazine’s #1 Contributor

Long before Jeff rose to become Inc Magazine’s top contributing writer and pen some of his own books, he worked in the publishing industry and moonlighted as a freelance copywriter. He eventually made his way into ghostwriting for CEOs, startup executives and even ghost-wrote some of the top business books out there today.
As a seasoned writer, I asked Jeff to share his blogging tips and advice when it comes to building confidence in your writing and getting your blog off the ground.
“You just have to start. It’s like deciding to have a baby—you’ll never really think you’re ready to have a baby. And you’re never going to think you’re ready to start your blog, or whatever it is you think you want to start.”
“Experience comes from actually doing something, and you can’t gain experience until you do. Qualifications don’t really matter. Nobody cares. Once you produce something, no-one cares about the qualifications you have behind it. They care about whether it’s good. So, get started, gain experience, come up with something decent, put it out there, learn from it and work to continually get better.”
14. “Guest posting is the best thing I’ve ever done for the growth of my blog.” – Jeff Goins

Jeff Goins, the blogger and best-selling author of five books including The Art of Work and Real Artists Don’t Starve, has learned a thing or two about blogging in his more than 15+ year career as an online writer.
During our recent interview for my podcast, I asked him to share his blogging tips and advice when it comes to establishing yourself and quickly building an audience for your blog.
“My biggest source of traffic in the early days of my blog, was other people’s blogs. I’d write lots of guest posts. And in 2011, I wrote an article every day for my blog… and 100+ other articles for other sites as guest content.”
“La pubblicazione degli ospiti è la cosa migliore che abbia mai fatto per la crescita del mio blog. Ho ottenuto i miei primi 1.000 abbonati da referral passaparola e lentamente prendendo slancio da amici e parenti. La pubblicazione degli ospiti è ciò che mi ha aiutato a passare da 1.000 a 10.000 abbonati creando magneti lead pertinenti da abbinare al contenuto che stavo promuovendo nei contenuti dei miei ospiti. “
“Ogni volta che pubblicavo un post per gli ospiti, arrivavo ovunque da una manciata di abbonati a diverse centinaia. Ha funzionato così bene che ho continuato a farlo per anni e ha continuato a dare i suoi frutti “.
15. “Smetti di pianificare e passare ore a pensare a come iniziare il tuo blog. La cosa migliore che puoi fare è iniziare oggi e migliorare man mano che procedi ”. – John Rampton, Calendar.com

Un imprenditore seriale nel cuore, John Rampton è alla base di numerosi siti Web, prodotti e strumenti software di successo, tra cui Calendar, Due, NatureBox ed è un partner attivo in una società di private equity con sede a Palo Alto, California, che investe in startup in crescita. Durante la sua carriera che include la scrittura di pubblicazioni come Entrepreneur, Inc e Tech Crunsh, John ha sempre usato contenuti di alta qualità per indirizzare i lettori verso le sue proprietà web, e lo ha fatto molto bene.
Gli ho chiesto di condividere i suoi migliori consigli di blog a coloro che oggi hanno appena iniziato i loro viaggi di blog. Ecco cosa aveva da dire:
“Inizio. Basta iniziare. Smetti di pianificare, smetti di pensarci. Basta iniziare. Non deve essere perfetto, non ha bisogno di tutte le campane e fischietti. Oggi può essere il sito web più folle del mondo, ma iniziare è il miglior passo che puoi fare. ”
“Quando ho avviato Due, alla gente piaceva davvero il nostro prodotto in teoria. Ma prima che il nostro prodotto funzionasse davvero bene, avevamo oltre 10.000 clienti che lo provavano. E ha funzionato , e la gente era come, ‘Oh, noi amiamo questo’, ma non ha funzionato così come sapevamo che poteva. Abbiamo messo insieme le cose, ma l’abbiamo fatto funzionare e concentrato i nostri sforzi per ottenere da 10.000 a 11.000 clienti prima che il nostro prodotto finalmente si sentisse bene. ”
16. “Pubblica solo il miglior contenuto di cui sei capace.” – Kyle Byers, tasso di crescita

Kyle è il fondatore del prolifico blog di content marketing, GrowthBadger, dove è passato da zero a oltre 50.000 lettori in meno di 12 mesi di blog dalla parte della sua agenzia pubblicitaria, il tutto come un esperimento per vedere quanto velocemente può costruire un proficuo blog.
Dal momento che lo sta già uccidendo così rapidamente con il suo blog, ho chiesto a Kyle di condividere con noi i suoi migliori consigli e consigli sul blog:
“Il mio primo consiglio di blogging è quello di preoccuparmi meno di pubblicare il più spesso possibile e di pubblicare il miglior lavoro possibile. Oggi c’è più concorrenza che mai e studio dopo studio dimostra che i contenuti completi e approfonditi offrono le migliori prestazioni. ”
“Il mondo non ha bisogno di un altro elenco di 5 minuti. Puoi fare di meglio, e se lo fai sarai ricompensato. “
17. “Inizia con obiettivi molto piccoli e raggiungibili e impegnati in passaggi incrementali che ti aiuteranno a creare slancio nel tempo.” – Steli Efti, Chiudi

During our interview and throughout the years I’ve gotten to work with Steli at Close, he’s cultivated a major bias toward action when it comes to launching products, releasing new features, kicking off marketing campaigns and even publishing new content on the blog. His proactivity with content creation has helped the Close team reach millions in annual revenue for their CRM—driven largely from content that ranks high in organic search.
When asked to share his best blogging tips and advice for those trying to gain traction on the side of their day jobs, here’s what Steli has to say:
“If you want to start a blog, consultancy or even a startup on the side, you just need to get started and have very small goals in the early days. The reason why people don’t start their side hustle, is because they think it’s going to take a lot more time and a lot more effort to start it, or they set goals that are really demanding and way above their current capacities—either in skills, experience, time or money. Then they set themselves up for failure: they do a bunch of stuff in the first month and burn themselves out, or they never start because they’re so daunted by the task.”
“So get started, and think more about how you can spend 15 minutes every day on this. How can you do this for the next four years? And then believe in the process. If you spend 15 – 20 minutes, seven days a week, for four years—in four years from now, you’re going to know a lot more. You’re going to be doing something.”
“Think in small, incremental steps that build momentum. If you start now, in two or three years from now, you might be in a really great place. If you’re faster than that, awesome. But if you’re not – you know how many people have been thinking about starting a side hustle for the last ten years of their life? If they’d just started four or five years ago, they’d still be worlds apart from where they are now.”
18. “You have to invest in yourself, have faith, take the leap and figure it out.” Alex Nerney, Create and Go

A fascinating success story filled with plenty of ups and downs, Alex Nerney met his future business partner, Lauren McManus, on Tinder back in 2014. After starting to date, they began experimenting on different types of blog-based online businesses. They soon grew a successful food blog and slowly pivoted over to teaching about what they’ve learned in the world of blogging with what’s since become their main site, Create and Go—where they reach hundreds of thousands of new bloggers every month.
When asked about what his best blogging tips and advice are, here’s what Alex had to share:
“The best investments I’ve ever made when it comes to growing our blog, have been in myself. Quitting my job, and having the faith that we would figure it out. We had to make this decision… what if we just quit? What if we went all in? It was an investment in ourselves. We’re smart enough to figure this out, we just need more time in order to do it.”
“That was the smartest investment we ever made. As soon as we quit, we doubled our revenue every month for the first 6 to 7 months of blogging.”
Blogging Tips & Advice Part 2: Getting More Readers and Subscribers
If you want to get more readers and email subscribers on your blog, you need to forge real connections with people.
That doesn’t just mean writing great blog content and cracking the code to unlocking traffic from Pinterest (though both of these strategies can certainly be a part of your competitive advantage). In order to really attract and retain an audience, you need to lean hard into your strengths and step outside of your comfort zone to diversify your traffic sources.
Evaluate whether or not there’s a demand for video content on YouTube within your niche. Try meeting people in real life at industry conferences or local meetups. Determine if your readers spend time on Quora and dedicate 30 minutes to answering relevant questions in your field.
Anything you can do to make your connections with readers more real, the more likely they’ll be to spread your content by word-of-mouth marketing. And that’s how you create a movement.
Now, we’re highlighting blogging advice that’s specifically geared toward growing your audience.
19. “Realize that every time you’re communicating, you’re selling something. And you have to add value or nobody’s going to listen to you.” – Hiten Shah, Co-Founder of FYI, KISSmetrics and more.

Serial startup founder, Hiten Shah, has grown several software companies on the back of his ability to create long-form, high quality blog content that’s designed to drive thousands of targeted readers into his products from search engines like Google. He’s truly mastered the art of community building.
Based on his decades of experience in content marketing, here’s Hiten’s best blogging tips and advice he has to share with new bloggers:
“What I realized early on is that every time you’re communicating, you’re selling something. People feel like that’s so dirty because selling implies that you want something. What I mean is, when there’s an audience consuming your content, you’re selling something. You may not be selling anything you want money for right away, but you’re selling your knowledge and advice. It’s your job to deliver.”
“For me, it’s about this whole idea that every time you communicate, there’s something that you’re trying to get someone else to think. You’re trying to get them to think differently. You want to add value. For me, it has everything to do with adding value—not just selling to my audience.”
“As I started trying to sell to my audience, it just clicked for me—if I’m not adding value, nobody’s going to listen to me.”
20. “Create meaningful connections with your audience.” – Mariah Coz, MariahCoz.com

Mariah is one of the most successful online course creators (and marketers) that I’ve gotten to sit down with and interview on my podcast. She’s used her blog as a platform to grow a seven-figure annual business that teaches her audience how to master everything from email list building, to delivering webinars, launching courses and more.
When I asked her about her best blogging advice, here’s what she had to share:
“I’m deeply introverted, but when I’m doing a webinar, I’m still alone in my room. I’m presenting to maybe 1,000 people who are watching—but I’m still chilling in my room. It’s not like I have to go to a conference and talk to people.”
“Even if you’re an introvert, think about how you can still create connection with your audience. I’m the biggest introvert you’ll ever meet. I’m so shy in person, but I can do a really good webinar and talk on video. That’s something you can start to build as a skill—getting over that fear.”
“I used to be terrified of doing any webinars or any live-streams, but once you can get over that fear, you start seeing what’s more important. The fear isn’t important. The good part is when you get to connect with your audience: when they’re asking you questions and they’re saying thank you for coming and sharing this today. That’s when you realize it was all worth it.”
21. “Go out into the world and build real relationships with people in your industry.” – Tommy Griffith, ClickMinded

The mastermind behind the ClickMinded SEO and marketing training courses, Tommy originally started his blog and training series as a side project while working a full-time job with companies like PayPal and Airbnb. After picking up some initial traction and building in-person relationships with hundreds of students in the San Francisco Bay Area, he took his courses online and has been scaling his business ever since.
When asked to share his best blogging tips and advice with those that want to follow in his footsteps and grow an online audience, here’s what Tommy had to say:
“I have two favorite strategies for growing my blog right now. The first is anything that requires my to get out of the basement: offline, meet-up types of things. My first 100 users came from Meetup events. People have all kinds of tactics that they’re willing to run from their laptops, but no-one wants to go out into the real world and shake hands with people.”
“I also like using your email list. A lot of people don’t look at this synergistic relationship between all the digital marketing channels. You can leverage your email list for link building: getting eyeballs on it and getting the right people to see it can be extremely valuable.”
22. “Stick to a schedule. Don’t worry so much about the individual results you get in the early days, focus on creating habits that set you up for success in the long run.” – James Clear, JamesClear.com

James rose to fame as a prolific thinker, writer and blogger in recent years, sharing extremely thought-provoking ideas (and solutions) on everything from how to become more productive in your daily life, to decision-making, creativity, self-improvement and more. His courses and regular email updates reach more than 400,000 people and his recent book, Atomic Habits, became a New York Times Bestseller.
His best blogging tips and advice for those just getting started today?
“The only reason I’ve been able to have a successful blog and build a business around it, is because I published on it twice a week for three years. It really is all about the consistency.”
“Think about the type of business that you want to build around your blog. From a higher-level standpoint, start with what you want your typical day to look like. How do you want to spend your time? Once you’ve done that, and decided which niche topic area you’re focusing on, then the key is that every job (especially blogging) has some repeated stuff you need to be doing.”
“Maybe it’s sales calls you need to be making, maybe it’s content you need to be creating—whatever that is, set a pace that you can sustain. Maybe it’s two articles a week, or ten sales calls a day. Focus on setting a pace you can sustain, then stick to your schedule. Don’t worry so much about the results in the short-term.”
“In the beginning, it didn’t matter if I thought an article was good or bad, if the response to it was good or bad, if it was long or short—all that mattered was that I published an article every Monday and Thursday. The schedule was non-negotiable. Everything else that happened could be adjusted. If you stick to that, you’re going to learn a lot—and if you learn a lot, you have an opportunity to get better at it.”
23. “Examine your competitor’s content and look for ways you can differentiate yourself to provide more value to readers.” – Garrett Moon, CoSchedule

Co-founder of the massively popular marketing software and editorial management tool suite, CoSchedule, Garrett is also the author of the 10x Marketing Formula, his book that breaks down his approach to the content marketing philosophy that’s helped he and his team to build a massive brand and attract thousands of paying customers in a competitive industry.
Naturally, as the maker of tools for bloggers and content marketers, I asked Garrett to share with me his single best piece of blogging advice when I had him on the podcast. Here’s what he had to say:
“As founders, we tend to think in these simple frameworks that create repeatable success and repeatable results. I think it’s really helpful to people starting businesses to simplify it in that way. One of those frameworks [for us] was competition-free content, which is about starting to see marketing efforts through the same lens that you’d see the product that you’re creating.”
“When you build a product, you’re thinking about, who are my competitors? Who’s building a similar product to mine? What are their key differentiating factors from us? Are they really focused on speed, are they really focused on simplicity, are they really focused on complexity and customization and high prices? What’s our angle – what’s going to be the thing that differentiates us as a product?”
“In marketing, in particular when you start to get into the realm of creating content, as a marketing channel, you have to realize that your content is in competition with other content. Now that content may be being produced by your top competitors.”
“Competition-free content is about using this whole process to identify the things that your competitors are doing, the things that they’re using to market themselves, what types of content they’re creating, how long is that content, what is that content doing for its audience (is it solving a problem, is it methodology, is it actionable). There’s a lot of different ways you can look at it. You’re starting to find ways to have your marketing differentiate itself from what your competitors are doing.”
24. “Don’t wait for your readers to come to you. Find where they’re spending time, reach out and cultivate those relationships.” – Poornima Vijayashanker, Femgineer

Poornima is the blogger and software engineer behind Femgineer, a platform that began back in 2007 as just a blog for her to write about her adventures running engineering teams for tech startups in the San Francisco Bay Area. As her audience grew over the years, Poornima began branding out into offering online educational resources to those that wanted to learn how to break into a career as a software engineer.
When offering up her best blogging tips and advice when it comes to attracting & retaining an audience, here’s what she had to say:
“It’s all about consistency. If you keep publishing content and find some networks or resources like Medium (or other places) to promote your material, then that’s a great place to start getting your first five to ten followers. And then it’s about keeping up that consistency to attract more.”
“If you do something great once, people think, ‘Oh, that was cool.’ If you do it twice, people are like, ‘Oh, okay, another post.’ But you do it three, four, five, six times, then people will take you more seriously. They’ll think, ‘Okay, this is someone I want to follow.’ I think it’s really important, above all else, that you have a consistent practice.”
“And then the second piece [of blogging advice], is that you do need to take the time to figure out where your readers are, and meet them halfway. You can’t expect people to automatically discover you, because there’s seven billion people on the planet—we’re all worth discovering. You have to reach out and cultivate that relationship, and depending on the product or service you’re offering on your blog, how you do that can vary. For a lot of my readers, I cultivate the relationship primarily through email. For the people that I coach, it’s through video calls, meetings and conferences.”
25. “Consider writing on a platform like Medium where there’s already a large audience, to start building your community faster.” – Austin Belcak, Cultivated Culture

Audience building is one thing Austin has knocked out of the park since launching his career advice blog just a couple of years ago. After driving in 60,000+ readers during his first two months of blogging (on the side of his day job), he’s been consistently growing his readership, email list and revenue.
When asked to share his best blogging tips and advice for quickly growing an online audience, here’s what he had to say:
“There’s two routes for getting your first 100 email subscribers. The first route is the family and friends route, which I know some influencers advocate for.”
“For me, that wasn’t really the case. If you do feel comfortable sharing your side hustle and your up-and-coming business with your friends and family—definitely go that route, because those people are going to be big advocates for you and that’s huge when you’re just starting out.”
“I was a little more concerned about work finding out and I didn’t quite want to share the blog I was still building until it got some traction. If I had to do it again, I’d start writing more content sooner, but I’d write them on a platform like Medium where there’s already a large audience and the articles can get more traction through their algorithm.”
“Proverei a pubblicare un articolo in una delle loro pubblicazioni in cui hanno già decine di migliaia di follower. Dipende davvero dalla scrittura di contenuti estremamente preziosi ed epici. Penso che molte persone credano di non avere nulla di cui scrivere o di aggiungere valore, ma se sei bravo in qualcosa e hai avuto successo in qualcosa, pensa solo a questo e scrivi tutto. Copri tutti i passaggi che hai fatto, gli errori che hai fatto, le strategie che hai utilizzato e fai un articolo incredibilmente prezioso. Vai da qualche parte che esiste già un pubblico, come Medium, e trova alcuni modi per mettere i tuoi contenuti davanti a loro “.
26. “Il blog ha i suoi alti, bassi e altipiani. Devi continuare a pompare contenuti davvero fantastici. ” – Matt Nelson, WeRateDogs

Ora con oltre 8,5 milioni di follower solo su Twitter, l’epico account di Matt Nelson, We Rate Dogs, ha creato un movimento genuino attorno a foto e video di cani carini che vengono accoppiati con i suoi commenti esilaranti e valutazioni che superano sempre un 10 su 10. Lui è ha continuato a generare decine di migliaia di dollari di entrate dai suoi account sui social media lanciando un blog, vendendo merchandising, prendendo sponsorizzazioni occasionali e persino segnando un importante affare di libri.
Quando ho chiesto a Matt come è stato in grado di creare rapidamente un pubblico così vasto in questa nicchia molto specifica, ecco i suggerimenti e i consigli sul blog che ha dovuto condividere:
“Sono entrato a far parte della più grande comunità che è strana Twitter, e molti di noi stavano cercando di far crescere i nostri seguaci attraverso battute eccentriche”.
“Le persone più grandi della comunità direbbero:” Ehi, mandami le tue migliori battute della settimana e le darò un’occhiata “. Quindi invieremo tutti i collegamenti che consentirebbero in una risposta a uno dei loro tweet. Se fossimo fortunati, questo account più grande ci ritwitterebbe, perché a loro è piaciuto il nostro scherzo. “
“È stata una crescita molto lenta. Diciamo che un account con 5.000 follower ti ha ritwittato quando ne avevi 500. Avrai 2 o 3 follower. Quindi è molto lento. Ricordo quando ho colpito 600 follower e hai appena ottenuto una trazione del genere. “
“Ho avuto il mio primo scherzo decollare con WeRateDogs quando avevo circa 500 follower, ma quel tweet ha ottenuto circa 5.000 preferiti: ha colpito 1.000 in 24 ore. Dopo quel primo tweet, le persone hanno iniziato a trovarmi in altri posti, sono stato inserito in un paio delle migliori compilation di tweet e da lì è quasi una palla di neve. “
“La gestione di un blog ha i suoi massimi, minimi e altipiani, e devi solo continuare a pompare contenuti genuini. Con WeRateDogs, nei primi tre giorni con quell’account, ho dovuto inviare 50 cani. Adesso sono le due al giorno. Stavo pompando contenuti coerenti, nuovi ed eccitanti su cui le persone si sono semplicemente attirate. Ottenere i miei primi 1.000 follower mi ha richiesto molto tempo, ma mi sono divertito a farlo, quindi non me ne importava davvero. “
27. “Investi nella costruzione della tua lista e-mail dal primo giorno.” – Alexis Grant, The Write Life

Alexis è un blogger veterano che è stato nel gioco di contenuti per oltre un decennio. Gestisce The Write Life, un marchio di blog e media che serve scrittori, ed è stato responsabile della costruzione della strategia di contenuti che ha portato il sito finanziario, The Penny Hoarder, a milioni di lettori e entrate mensili. Prima di allora, ha creato un’agenzia di content marketing e ha lavorato come giornalista per Houston Chronicle e US News & World Report. Dire che sa qualcosa sul blog sarebbe un eufemismo.
Quando ho chiesto ad Alexis quali fossero i suoi consigli e consigli sui blog migliori, ha condiviso:
“Fai crescere la tua lista e-mail! Raccogli email dal primo giorno. Anche se non invii email inizialmente, il tuo elenco sarà una risorsa enorme da attingere nel tempo. ”
“It’s more valuable than any social following, because you own the emails and can reach people in their own inbox (rather than hoping a network like Facebook will show your post to your community). It’s also an effective way to build trust because you can add a personal touch.”
Blogging Tips & Advice Part 3: Making Real Money from Your Blog
Leverage your personal strengths to monetize your blog early on with a service offering. As you grow, begin testing out sponsorships, affiliate promotions and eventually your own digital (or physical) products.
Don’t just flip on Google AdSense, place a couple of banner ads, implement an affiliate link or two and sit back to see how much revenue your blog can generate. Instead, start laying the foundation for soon launching your own product or offering a service that draws from the skills and experience you have.
Even if your blog audience is small, you can work directly with those readers to help solve meaningful challenges in their lives (within your niche)—and generate sizable amounts of revenue as a byproduct of your coaching work. That coaching program can formulate the basis of an eventual online course that can become a truly passive source of income.
However you decide to monetize your blog, treat it as a real business—and focus on the things that drive revenue.
28. “If you want your blog to actually make real money, you have to treat it like a real business.” – Preston Lee, Millo.co

Preston’s been a good friend of mine for years, as we’re both solo business owners, running similar blogs that overlap a lot in content for freelancers and bloggers. He’s been a guest on my podcast multiple times, we used to co-host a show together, and he’s absolutely killing it with generating multiple six-figures in revenue within his niche of freelancing-related content.
When it comes to monetizing a blog, he’s one of the most creative people I know. Here’s his best blogging advice for making money from your blog:
“Focus on actually treating your blog like a business. Now, if your blog is an experiment, or a hobby, or just a fun thing you want to do, that’s fine. But if you want it to be some sort of business or revenue-generating side hustle, if you want it to actually make money, you have to think about it like a business.”
“That sounds so obvious, but it can be so easy to get hung up in the questions like… how many times a week should I post? What should I write about? How long should it be? Is my logo the right size? Are my colors good? … and all sorts of things about the design of your blog. Don’t get me wrong, these are important, but it can be so easy to get caught up in all of that, instead of focusing on the things that actually drive revenue.”
“You don’t have to sell out in order to care about revenue. If you’re running a business though, that’s what running a business really is. If you don’t focus on revenue, you’re running a hobby, or you’re just experimenting. The day I started treating my blog like a business—as something I wanted to actually make money from, instead of just a fun hobby that also made money, everything changed for me.”
29. “If you want to launch a blog as a business, go backwards. Figure out how it’s going to make money first and start creating content that’ll get you there.” – Tim Soulo, Ahrefs

Now the CMO of the SEO tool suite Ahrefs, Tim got his real start into blogging as just a simple bet with a friend about how much traffic each of them could generate to a totally new blog within six months. That little experiment led to a whole lot of readers for Tim, and as he began monetizing his audience, he was recruited to join the team over at Ahrefs, where he’s been leading the team responsible for a lot of the company’s growth in traffic and revenue over the past few years.
During our interview for my podcast, I asked Tim to share his best blogging tips and advice when it comes to launching a blog that you eventually want to monetize. Here’s what he had to say:
“I didn’t have any goal other than trying to generate traffic. And traffic is a super vanity metric, because the number doesn’t mean anything until you try to monetize it. So my advice for people who want to launch a blog as a business, is to go backward. Figure out how you’re going to make money blogging first. If you’re going to make money by promoting affiliate offers, search for things that are related to those affiliate products and see who is ranking there, what they are promoting, and what your competition is.”
“If you want to launch your own information product, I would think about making an MVP: a minimum viable product. Think about something small that you can make, like a series of just three videos, or just one short eBook that costs $5 to $6. Try to sell that first, then work backward. Now you have that eBook or smaller product, so what kind of content do you have to publish—and how would you funnel people from your content into that product?”
30. “Figure out how to leverage your skills and experience to charge more for your products or services right out the gate.” – Adam Enfroy, Blogger and Affiliate Marketer

Adam is a master of guest blogging to grow his audience, and even more impressive—he was able to generate more than $10,000 in revenue from his brand new blog within his first 90 days of launching the site. Since then, he’s been rapidly scaling his traffic, guest posting volume and revenue all in the right direction. As someone who’s been slowly building momentum with my blog over the last six years, seeing what Adam’s done in just one year has been mind-blowing.
I asked him to share his best piece of blogging tips and advice with the listeners of my podcast who want to generate revenue from their blogs, and here’s what he had to say:
“A lot of bloggers want to make money with passive income sources right away. The word ‘passive income’ is used a lot in this space, but I want to stress that affiliate marketing and placing blog advertisements really takes 50,000 to 100,000 visits per month to start making real money.”
“If you’re just starting out, and you don’t have a ton of traffic yet (and you’re building up your domain authority), really hone in on your niche. Think about that audience revenue potential. Who would pay you for consulting? Can you leverage your professional experience on your blog and use your personal brand to charge more money right out of the gate? If you’re getting 10x less traffic when you start, then you’re going to need to charge 10x more to make the same amount as from these more passive streams can eventually be.”
31. “Make the medium you’re blogging in a jumping off point to other products or services you can offer.” – Darren Murph, Guinness World Record-Holding Blogger

As the Guinness World Record Holder for the title of “world’s most prolific blogger,” Darren’s credentials speak for themselves. Right out of college, he landed a job as a reported a the online tech publication, Engadget, where he spent many years publishing over 20,000 articles and eventually rose to become the managing editor. Since then, he’s gone on to work at global brands like Dolby, TechRadar, The Points Guy and now heads up remote culture at GitLab.
When asked to share his best blogging advice with those just starting their writing careers and looking to eventually grow a business, here’s what he had to say:
“The real thing you should focus on, if you want to break away and make blogging or writing, a cornerstone of your livelihood—is to make the medium you’re using a jumping-off point to other services you can offer.”
“Don’t think about blogging as strictly meaning your written words themselves have to sell something—because you’re forcing yourself into a really narrow niche with a lot of competition. If you use your blog as a jumping-off point to other products or services you can offer, that’s where the real magic happens—and quicker.”
32. “Want to build a real business around your blog? Have people on your team that are committed to you over the long haul.” – Jon Morrow, SmartBlogger

Ranked on just about every list of the world’s top bloggers you’ll ever find, Jon Morrow has been running his site, SmartBlogger for the better part of a decade—where he teaches beginning and intermediate bloggers how to take their business to the next level. That’s translated into a multi-million dollar annual business for Jon.
During our interview for my podcast, Jon shared this bit of actionable blogging tips and advice with those who are ready to take their revenue to the next level:
“Invest in a real team. A lot of businesses, a lot of blogs, run off this motley crew of outsourcers, where you have a few part-time people doing this and doing that. I have one employee now that’s been with me since the first day. I have multiple other employees that have been with me for years.”
“Is that more expensive? Yes, it is. But the enormous benefit. is they know exactly how everything is supposed to be done. They also have a sense of ownership in the company, and a sense of ‘this is my home and I want things to be right’ that translates into much higher quality output.”
“The amount of oversight that’s required is dramatically less with a great team. The profit is dramatically higher for each of those people as well. So it’s a higher investment, but it’s a much higher reward. The amount of stress that it relieves—of knowing you have people around that are committed to you over the long haul and that are genuinely doing a good job at what they do—the sense of peace you get from that as an entrepreneur, is something that you just can’t put a price tag on. It’s a beautiful thing.”
33. “Get clear about who your ideal customer is.” – Adda Birnir, Skillcrush

Dopo aver lanciato la sua startup nel campo dell’educazione tecnologica , Skillcrush, Adda ha trascorso quasi tutto il suo tempo a sviluppare una profonda comprensione di chi fossero i suoi clienti e di come avrebbero potuto fare un lavoro migliore nell’utilizzare i contenuti per attirare più pubblico giusto per entrare e imparare come per codificare dai loro vari corsi bootcamp.
Quando le è stato chiesto quali fossero i suoi migliori consigli e consigli sul blog, ecco cosa Adda ha dovuto condividere:
“La cosa più importante è che devi chiarire chi è il tuo cliente, e quindi attaccarti al cliente, non il problema.”
“Se vuoi realizzare questa idea perfetta che hai in testa, non la definirei un business. Questo è un progetto. Va bene! Ci sono molte persone che realizzano progetti artistici e non c’è nulla di sbagliato in questo, ma è importante non confonderlo con ciò che è un’azienda. ”
“ Un’azienda sta identificando un cliente, capendo il suo problema, quindi risolvendolo. Avere una soluzione alla ricerca di un problema è l’errore più comune. Il 90% delle persone che iniziano blog o aziende hanno in mente una soluzione e stanno cercando qualcuno con il problema. Ti condurrà su una brutta strada. Tutto il nostro successo in Skillcrush è dovuto al fatto che ci concentriamo sui nostri clienti “.
34 . “Avere successo nel blog richiede di uscire dalla tua zona di comfort.” Nathan Barry , ConvertKit

Molto prima di fondare ConvertKit, la popolare suite di strumenti di email marketing progettata per blogger e creatori, Nathan era un appassionato blogger e designer di prodotti nel suo rito. Gestiva un’attività a sei cifre attorno al suo blog, vendendo eBook, corsi online e altri prodotti digitali al suo pubblico che si sintonizzava per i suoi contenuti approfonditi relativi al design del prodotto.
Durante la nostra intervista per il mio podcast, ecco cosa Nathan ha dovuto condividere quando gli è stato chiesto quali fossero i suoi consigli e consigli sui blog migliori per i creatori che vogliono monetizzare i loro siti, ma hanno difficoltà a superare la paura di vendere:
“Una volta che quelle vendite iniziali iniziano a entrare, diventa abbastanza avvincente, ed è facile superare la paura delle e-mail fredde e delle chiamate fredde e cose del genere. Una volta ottenuti i risultati, ti rendi conto che ne vale la pena. “
“Qualcosa che mi ha aiutato molto a superare quella paura iniziale è che ho fatto teatro al liceo. Ciò mi ha aiutato a portarmi da un bambino super timido a riconoscerlo, non voglio ancora vendere … ma ho la capacità di attivare quel lato delle prestazioni su cui ho lavorato e posso usare quell’esperienza ho dovuto uscire dalla mia zona di comfort ed essere un venditore migliore, parlare con le persone alle conferenze o far accadere grandi collaborazioni “.
Suggerimenti e consigli per il blog Parte 4: Sfruttare strumenti e tecniche potenti
Mentre gli strumenti e le tecniche che impieghi sul tuo blog non sono tutto, sono sicuramente importanti.
Having the right blogging tools for the job can save you a huge amount of time (and effort)—and using the right techniques to grow your blog in conjunction with the right tools, can really multiply your efforts and help hit your goals faster.
Another piece of my best blogging advice? Don’t just rely on just one technique to drive traffic to your blog either. Look for ways to diversify your traffic sources, revenue channels and content ideas, so that you’re not solely dependent on just one set of channels to keep your blog running.
Now, let’s talk about some of the top tools and techniques in use by the world’s top bloggers today.
35. “Re-marketing is one of the most effective and underrated ad techniques for bloggers to employ today.” – Brian Jackson, woorkup and Kinsta

Veteran WordPress blogger and content marketer, Brian Jackson, has been hosting websites, launching blogs, building plugins and scaling traffic for startups (like Kinsta) for well over a decade. A man with many profitable side projects and blogs with hundreds of thousands of monthly readers under his management, it’s safe to say Brian knows a thing or two about getting—and converting readers.
During our chat on my podcast, I asked Brian to share a lesser-known marketing tactic that bloggers can use to better monetize their sites. Here’s the blogging tips and advice he had to tell us:
“Ovviamente sono un grande fan del SEO. Ma la SEO ha i suoi alti e bassi, quindi ho avuto mesi buoni e ho avuto mesi cattivi. Non c’è modo di aggirare questo quando stai solo facendo SEO. Consiglio sempre alle persone di capire anche altri modi per generare traffico, in modo da poter integrare eventuali cali che hai con il tuo SEO. “
“Direi che il SEO è ancora il numero uno, di gran lunga. Ma un’altra cosa positiva che ancora non vedo le persone approfittare di abbastanza (e non so perché) è il re-marketing. Il re-marketing è qualcosa che funziona così bene per noi di Kinsta. È una delle tecniche pubblicitarie più efficaci. “
“Gli annunci di lead generation possono diventare costosi abbastanza rapidamente se non sei bravo con loro e se segui il percorso AdWords, anche questo può diventare molto costoso. Ma il re-marketing su Facebook e Twitter per le persone che hanno già raggiunto il tuo blog e non si sono ancora convertiti in nulla, è molto più economico per quanto riguarda i clic . Vedo ancora oggi che anche il tasso di conversione è molto più alto. “
36. “La mia intera attività di blog si basa sull’utilizzo di soli tre semplici strumenti online”. – Mike Pearson, stupido SEO semplice

Questo vivace blogger ha sfruttato le sue capacità ed esperienza lavorando nel marketing e nella SEO con grandi marchi e lo ha suddiviso in un blog di nicchia in rapida crescita e un lancio di oltre $ 55.000 durante una sola settimana, poco dopo aver rilasciato la sua approfondita classe SEO online. È un ottimo esempio di quanto velocemente puoi monetizzare un blog se ti concentri intensamente sulla creazione di soluzioni di alta qualità per il tuo pubblico … anche senza avere molto traffico.
Durante la nostra intervista per il mio podcast, Mike ha avuto modo di parlare dei consigli sui blog nel contesto degli strumenti più strategici che utilizza per monetizzare il suo sito. Ecco cosa aveva da dire:
“ Dal punto di vista degli strumenti, non potrei vivere senza ConvertKit o Teachable (che è il luogo in cui è ospitato il mio corso e dove ho tutti i miei contenuti). Un altro strumento che utilizzo è Thrive Architect, che crea tutte le mie landing page, ed è così che raccolgo gli indirizzi e-mail e alla fine vendo il mio corso. “
“Questi tre strumenti sono gli elementi su cui è costruita la mia intera attività di blog”.
37. “È il tuo lavoro, come qualcuno che gestisce un blog, parlare direttamente con i tuoi lettori.” – Shane Parrish, Farnam Street

Simile a James Clear (uno dei nostri collaboratori), Shane è uno dei pensatori e scrittori più prolifici che io abbia mai avuto il piacere di intervistare sul mio podcast . Condivide saggi incredibilmente stimolanti e consigli di vita fruibili su una serie di argomenti relativi alla finanza personale, alla produttività e allo scopo, per oltre 1 milione di lettori mensili.
Quando gli è stato chiesto di condividere i suoi migliori consigli e consigli sul blog per come ha creato una comunità così affiatata dalla sua lista e-mail, ecco cosa ha detto Shane:
“Le tariffe di apertura indicano semplicemente quante persone hanno aperto una determinata email in un determinato giorno. Per quanto tempo qualcuno è stato con te è irrilevante se non stanno aprendo la tua e-mail. E se stanno aprendo la tua e-mail e non interagiscono con essa, probabilmente non stai aggiungendo tutto il valore che dovresti aggiungere, quindi la tua percentuale di clic è probabilmente più importante “.
“ Questi sono anche segnali del valore che crei. Non sono precisi al 100%: sono una mappa, non il territorio. Il modo migliore per capire come stai è parlare con le persone sul campo. “
“Il problema della mappa / del territorio è qualcosa di cui parliamo in Farnam Street: così spesso utilizziamo le mappe per guidarci e pensiamo che sia il territorio ma non lo è. Ne sono esempi i bilanci o le dichiarazioni dei redditi delle imprese o i profili di appuntamenti online: questa è una mappa di chi è la persona. Chiunque abbia frequentato incontri online incontra una persona e si rende conto che le mappe e il territorio sono spesso cose molto diverse. “
“È il tuo lavoro, come qualcuno che gestisce un’azienda, toccare il territorio … e così spesso ci isoliamo da quello. Ecco da dove provengono i problemi. Prendiamo decisioni isolatamente; prendiamo decisioni senza sapere cosa pensano o sentono le persone e ciò causa sempre più problemi. “
“Quello che succede è che quei problemi ci consumano: ci rendono più impegnati, creano ansia. Trascorriamo sempre più tempo a risolvere o risolvere i problemi che abbiamo creato per mancanza di pensiero, quando avessimo toccato il mezzo e pensato al problema in un modo più olistico o tridimensionale, avremmo potuto evitare molto questi problemi.”
38. “Adotta l’approccio del marketer alla vendita sul tuo blog”. – Sujan Patel, Mailshake e Web Profits

L’imprenditore seriale Sujan Patel si destreggia in un sacco di progetti alla volta, che vanno dal suo software di posta elettronica di vendita, Mailshake, a tenere un passo nella sua agenzia di content marketing e ancora trovare in qualche modo il tempo di blog sia per il proprio sito che per i migliori pubblicazioni come Inc e Imprenditore. Quando si tratta di blog, ha creato più aziende sul retro della creazione di contenuti leader del settore.
Ecco il miglior consiglio di Sujan sui blog quando si tratta di fornire più valore ai lettori e monetizzare meglio il tuo blog:
“Dal 2014, ho costantemente costruito il mio marchio personale e, in questo momento, le vendite in grembo. Sono in grado di scrivere cose su cui so che i miei clienti target hanno problemi e vogliono imparare. “
“Quindi, invece di inviare una fredda e-mail a qualcuno che vende qualcosa, o spiegare questa cosa lunga di ciò che è quel punto di attrito, cosa succede se invii loro una risposta come … Ehi, so che hai un problema con l’utilizzo di tutti questi software. È fastidioso. Ecco un articolo che ho scritto su come risolverlo. “
“Quando invii un articolo anziché spiegarlo individualmente, ha un peso diverso. Questi tipi di cose mi hanno davvero aiutato ad aumentare le vendite e a fornire valore, a diminuire le vendite e il mio patrimonio netto è aumentato perché ci arrivano molti più affari. Abbiamo adottato molto più l’approccio di un marketer alle vendite, perché non sono un addetto alle vendite . Sono un piacere per le persone. Voglio assicurarmi che quella persona sia felice. Ho applicato questo approccio alle vendite in tutto il mio lavoro e per me ha funzionato davvero bene. ”
39. “Dai, dai, dai. Mostra alle persone l’amore, il rispetto e il collegamento alle loro cose il più possibile prima di fare una domanda a loro. È così che costruisci una vera relazione. ” – Aaron Orendorff, iconiContent

Aaron ha scritto (e lavorato con) alcuni dei marchi leader a livello mondiale per elaborare le proprie strategie di contenuto, che vanno da Shopify a Intuit, Facebook, Salesforce e altro ancora. Il suo successo sia come blogger sia come consulente per le aziende di Fortune 500 si riduce a una cosa più di ogni altra cosa … costruire relazioni reali.
Ecco cosa ha da dire Aaron quando gli viene chiesto di condividere i suoi migliori consigli e consigli sul blog:
“Quando ho iniziato, stavo cercando di pubblicare un post sul blog degli ospiti su Copyblogger. All’epoca ero innamorato del loro principale copywriter, un ragazzo di nome Damien Farnsworth, che è solo uno scrittore e narratore fenomenale. Può fare una risposta diretta, il tipo fa tutto. L’ho pedinato a morte! Non solo tutto quello che ha fatto su Copyblogger: sono andato sul suo sito, The Copybot. E poi ho scoperto che aveva un sito personale personale, e così sono andato lì, e mi è capitato di scrivere sulla teologia e le stesse persone che conoscevo da allora e cose del genere. ”
“Quindi condividerei e commenterei tutto. C’è stato un momento in cui ha scritto questo fantastico post, Quindici dannatamente buone lezioni da quindici Dead Copywriters. Ho caricato ogni singola lezione in Buffer e l’ho semplicemente svelata nel tempo. Alla nona cosa con cui è stato taggato, alla fine mi ha riscritto e mi ha detto: “Vedo cosa ci fai qui.”
“E quella era la porta aperta. Ho finito per assumerlo per allenarmi presto, quindi ho pagato i soldi al ragazzo. Sono cresciuto molto, ma ho dato e dato e dato fino a circa sei mesi, forse un anno nella nostra relazione, dove ho finalmente detto: “Ehi, amico, ho appena finito un pezzo che penso sarebbe perfetto per Copyblogger. Ti dispiacerebbe verificarlo? “
“E la cosa bella di tutto ciò è che mi ha accidentalmente inviato via email tutta la stringa tra lui e il suo editore. E tutto è finito: è un argomento che abbiamo già fatto, sì, è abbastanza buono. Il suo editore gli ha chiesto, è un tipo decente che merita una possibilità? E Damien era, sì, lo è. “
“È stato un grande decollo. Ciò che ho imparato da ciò, e ciò che ho continuato a imparare, è dare, dare, dare – mostrare alle persone amore, mostrare rispetto, commentare le loro cose, collegarle alle loro cose il più possibile – e aspettare. Per qualunque cosa chieda è. E poi sii una persona decente quando finalmente lo fai. “
40. “Leggi la qualità, sempre, ogni giorno. Allora diventa bravo a scrivere tu stesso. ” – James Altucher

James ha costruito diverse aziende da un milione di dollari negli ultimi decenni e ne ha anche schiantate alcune direttamente nel terreno. Ma una cosa in cui è sempre stato bravissimo è scrivere. Oggi, James gestisce un blog estremamente popolare, pubblica libri regolari e ospita un podcast tra i primi 10 classificati in iTunes che raggiunge un totale di milioni di persone ogni mese (e genera una notevole quantità di entrate).
Quando gli è stato chiesto di condividere i suoi migliori consigli sul blog, ecco cosa ha detto James:
“ La cosa più importante quando si lancia un blog è che vuoi diventare bravo a scrivere. Leggi molto, ogni giorno. Non limitarti a leggere i blog di BS là fuori, leggi i migliori libri della storia per imparare come essere un bravo scrittore. Leggere la qualità, sempre, ogni giorno. Allora scrivi. E assicurati di scrivere qualcosa che – anche solo un po ‘- è diverso da qualcosa che nessun altro ha mai scritto. Oppure dici qualcosa in modo diverso. “
“Ti faccio un esempio. Adoro i blog di Seth Godin. Consiglio vivamente alle persone di dare un’occhiata. Ma raramente racconta storie personali – è solo la sua strada. Quindi a volte noto che alcune delle mie idee potrebbero intersecarsi con alcune delle sue idee, ma racconto storie personali in ogni momento. Ho il mio modo unico di scrivere – che puoi sviluppare solo se scrivi ogni singolo giorno, e ancora, ci vorranno anni, anni e anni, quindi devi imparare a celebrare piccoli successi lungo la strada. ”
Suggerimenti e consigli per il blog: considerazioni finali sulla crescita di un blog redditizio nel 2020
Ci sono molti consigli e consigli sul blog da seguire qui, con tonnellate di azioni attuabili che puoi intraprendere da molti dei blogger di maggior successo al mondo che sono diventati grandi storie di successo nelle rispettive nicchie .
Se tutto sembra un po ‘travolgente, aggiungi questo elenco ai segnalibri e usalo per tornare a.
Man mano che il tuo blog cresce e raggiungi nuovi blocchi stradali, torna indietro e scegli i giusti consigli e consigli sul blog più pertinenti per te al momento. Oppure, potresti prendere l’abitudine settimanale di scegliere una nuova idea da questo elenco e sperimentare come implementare i consigli nel tuo flusso di lavoro di blog.
E se non hai ancora lanciato il tuo blog, ricorda i suggerimenti e i consigli sul blog fondamentale che abbiamo iniziato con …
Non aspettare, inizia subito.
Scopri quali sono i tuoi punti di forza, come puoi aggiungere valore a un pubblico (attraverso un blog), iniziare e fare piccoli passi ogni giorno per far avanzare il tuo blog.
Se vuoi seguire una guida semplice e diretta, non cercare oltre.